شیر برقی وستا vesta E52W1SM12

فروشنده: فروشگاه پنو گستر
موجود در انبار
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
بازگشت
فروشگاه پنو گستر
بازگشت
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
    این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر تامین و آماده پردازش می‌گردد و توسط پیک تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.

۵,۶۷۹,۰۰۰ تومان

پرداخت امن
ضمانت اصالت کالا
حمل اکسپرس

توضیحات

شیر برقی پنوماتیک جزء دستگاه‌های الکترومکانیکی به شمار می‌روند که از یک جریان الکتریکی برای تولید میدان مغناطیسی استفاده می‌کنند و باعث می‌شوند اسپول داخل شیر برای باز و بسته شدن دریچه به حرکت در بیاید. شیرهای برقی دارای انواع دریچه‌ها و یا پورت‌ها هستند که هر کدام از آنها مسیرهای متفاوتی دارند. شیرهای برقی پنوماتیک در سه دسته ٢/٣، ٢/۵، ٣/۵ تقسیم شده‌اند. منظور از این دسته‌بندی تعداد پورت‌های روی شیر می‌باشد. شیر برقی وستا vesta در سایزهای متفاوت ٨/١، ۴/١، ٨/٣، و ٢/١ به بازار عرضه شده‌اند.

مشخصات شیر برقی وستا vesta

شیر برقی وستا vesta دارای شناسه ۵ به ۲ می‌باشد. سایز دنده اتصال آن ۱.۴ اینچ است. یک عدد بوبین دارد که با جریان متناوب AC کار می‌کند و ولتاژ تحریک آن ۲۲۰ ولت است. محدوده فشار کاری بین ۵/٢ تا ۱۰ بار دارد. دارای ۵ پورت است. ابعاد آن ۱۴* ۵* ۲ می‌باشد و وزن کمی دارد. این شیر برقی پنوماتیک دارای اجزای متفاوت است. از جمله این اجزا می‌توان به بدنه اصلی اشاره کرد که به صورت مستطیلی شکل طراحی شده و در واقع تمامی اجزای دیگر بر روی این بدنه سوار شده‌اند. در واقع محل عبور و مرور باد است و اسپول که جزء مهم‌ترین قطعات می‌باشد در داخل این بدنه قرار می‌گیرد. اسپول همان قلب تپنده شیر برقی محسوب می‌شود. ساختار آن یک میله استوانه‌ای شکل با برآمدگی‌ها ساختاری است که مسیر باد را تغییر می‌دهد. حرکت اسپول توسط سلونوئید انجام می‌شود.

از طرف دیگر سلولئیدها بر روی یک سر یا دو سر شیرها قرار دارند و یک سافت با فنر درون آن قرار گرفته شده است که با ایجاد یک میدان مغناطیسی شافت فنری در داخل آن به حرکت در می‌آید و به اسپول ضربه می‌زند. باعث می‌شود که اسپول به سمت راست یا چپ حرکت کند. از دیگر اجزای شیرهای برقی بوبین‌ها هستند که سیم پیچ‌هایی از جنس مس می‌باشند و روی سلولوئید قرار گرفته‌اند. در واقع برق به این بوبین‌ها متصل می‌شود. از طرف هر یک از شیرها دارای ۱ تا ۲ بوبین هستند که هر کدام از آنها تحریک شده و اسپول را به سمت مخالف حرکت می‌دهند. فنرها نیز در شیرهای برقی دارای کاربرد فراوانی هستند و در دو سر اسپول با طول تقریبی ۲ الی ۳ سانتی‌متر قرار می‌گیرند. زمانی که اسپول توسط میدان مغناطیسی به حرکت در می‌آید اسپول به جای خود باز می‌گردد.

عملکرد شیر برقی پنوماتیکی در صنعت

در مورد عملکرد  شیر برقی وستا vesta باید بگوییم که با تمامی اجزای داخل این شیرها آشنا شدیم حال می‌توانیم به سراغ کارکرد اصلی شیر برقی برویم. این شیرها توسط یک میدان مغناطیسی در داخل بوبین‌ها کار می‌کنند. این میدان مغناطیسی توسط بوبین‌ها به سلولئیدها منتقل می‌شوند و در نهایت شافتی که درون سلولئید قرار دارد با سرعت بسیار بالا به حرکت در می‌آید و با ضربه زدن به اسپول باعث می‌شود که به سمت چپ و یا راست جابجا شود. این جابجایی اسپول در داخل بدنه شیر مسیر باد را تغییر خواهد داد.

کاربرد شیر برقی وستا vesta

در بسیاری از صنایع نیاز است تا در برخی موارد خاص جریان هوای فشرده به طور کامل قطع و یا هدایت شود و یکی از کاربردهای اصلی شیرهای پنوماتیک در صنعت است. این شیرها در قطع جریان برخی از گازها مانند آرگون و نیتروژن کارایی نخواهند داشت. به طور کلی در صنایع شیمیایی، داروسازی، نفت، گاز و صنایع غذایی بسیار پرکاربرد هستند و انواع مختلفی دارند. شیرهای پنوماتیک که در مدل‌های متفاوت تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند از نظر برخی از مولفه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.

انواع شیرهای برقی پنوماتیک

شیر برقی پنوماتیک در انواع مختلف به بازار عرضه شده است که شما می‌توانید با توجه به صنعت و کاربری خود از آنها استفاده کنید. برای مثال شیر برقی کنترل جهت جز شیرهایی است که سیال مد نظر را تنها در یک جهت در سیستم هدایت می‌کند. این شیرها در مواردی استفاده می‌شوند که بازگشت سیال برای اجزای مختلف سیستم از جمله کمپرسور مشکل ساز باشد. شیرها توسط یک مدار الکترونیکی کار می‌کنند و نسبت به انواع شیرها روی جریان و دبی سیال کنترل بسیار دقیق‌تری دارند.

شیرهای برقی کنترل جریان نیز برای دو نوع جریان باز و جریان بسته مناسب است. به این شکل که در نوع جریان باز جریان در ابتدا کامل است و اگر ولتاژ وارد شده به سمت سلولئید شیر افزایش یابد این شیر جریان را به تدریج کاهش خواهد داد. جریان بسته این عمل، برعکس است. به این شکل که در ابتدا جریان قطع و سپس با افزایش ولتاژ، جریان سیال به تدریج افزایش می‌یابد. شیر برقی کنترل فشار نیز به طور مستقیم می‌تواند فشار عبوری سیال را تنظیم نماید و در مخازن سیال کاربرد دارد. شیرها را می‌توان در انواع محدود کننده فشار، تنظیم کننده فشار و شیرهای تابع فشار خریداری کرد. نمونه آخر، شیرهای برقی قطع و وصل جریان هستند که دو حالته می‌باشند و برای قطع کامل و یا باز کردن کامل جریان کاربرد دارند.

قیمت شیر برقی وستا vesta

شیرهای برقی پنوماتیک قیمتشان حائز اهمیت است. قیمت‌ها جزء مولفه‌های بسیار تاثیرگذار در انتخاب محسوب می‌‌شود که با توجه به کیفیت، اندازه، مدل و سایز قطعات متفاوت است. به این دلیل نمی‌توان قیمت دقیقی را برای این تجهیزات بیان کرد. شما برای اطلاع بیشتر از شیر برقی وستا vesta می‌توانید با مشاورین ما در مجموعه پنو گستر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “شیر برقی وستا vesta E52W1SM12”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *