واحد مراقبت پنوماتیک هوای فشرده

فروشنده: فروشگاه پنو گستر
موجود در انبار
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
بازگشت
فروشگاه پنو گستر
بازگشت
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
    این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر تامین و آماده پردازش می‌گردد و توسط پیک تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.

پرداخت امن
ضمانت اصالت کالا
حمل اکسپرس

توضیحات

واحد مراقبت هوای فشرده وسیله‌ای است که از چند قطعه متفاوت تشکیل شده و به طور خلاصه می‌تواند عمل فیلتراسیون هوا را برای ابزارآلات بادی انجام دهد. ابزارهای بادی از هوای خروجی توسط کمپرسورها و یا هوای فشرده پنوماتیک استفاده می‌کنند تا بتوانند تغذیه کار مورد نظر را تامین کنند. علاوه بر این جریان باد به تنهایی حاوی بسیاری از ذرات و آلودگی‌های معلق است. هم چنین ممکن است دارای گرد و غبار، رطوبت و بخار آب باشد که برای قطعات داخلی مضر هستند و باعث کاهش عمر آنها خواهند شد.

با این حال واحد مراقبت پنوماتیک هوا می‌تواند بعد از کمپرسور و پمپ باد قرار بگیرد و قبل از رسیدن باد یا هوای فشرده به دستگاه تمامی آلودگی‌های معلق داخل آن را برطرف کند. کار اصلی واحدهای مراقبت، فیلتر کردن جریان باد است؛ اما برای تغذیه ابزارهای پنوماتیک هم کاربرد دارد و در یونیت‌های پیشرفته و کامل فیلتراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال عمل و آپشن دیگر یعنی امکان تنظیم و مانیتورینگ فشار هوا را هم بر عهده دارد. قابلیت روغن زنی هوا را فراهم کرده است.

اجزای واحد مراقبت پنوماتیکی

واحدهای مراقبت دارای چندین قسمت اصلی و جانبی هستند که به فراخور قدرت کاری، سایز، قطر، اتصال ورودی و خروجی باد، دما، ظرفیت و حجم فشار ورودی و خروجی این قطعات تغییر می‌کنند. به طور کل یک واحد مراقبت کامل حاوی سه عضو اصلی از جمله رگلاتور، فیلتر و روغن زن می‌باشد. رگلاتور در این اجزا به عنوان فشارسنج هم شناخته می‌شود و امکان تنظیم و مشاهده فشار عبوری را بر عهده دارد. رگلاتور می‌تواند فشار و جریان خروجی هوا را تثبیت نماید. همزمان توسط گیج فشارسنج عقربه‌ای یا دیجیتالی میزان فشار خروجی را به شما نشان می‌دهد. شما به کمک این دستگاه می‌توانید فشار کاری خروجی و مورد نیاز برای تغذیه دستگاه را تنظیم کنید. معمولاً به وسیله یک مهره، فلکه، دسته و یا به اصطلاح فنی یک شیر کنترل صورت می‌گیرد. در بیشتر مدل‌ها قفل کردن و ثابت نگه داشتن روی یک عدد و میزان فشار خاص و انتخابی امکان‌پذیر است.

فیلتر: عضو بعدی که در این محصول بسیار مهم است، رطوبت گیر یا فیلتر واحد مراقبت نامیده می‌شود. دارای چندین مدل متفاوت است و اولین قطعه‌ای است که هوای فشرده شده خروجی کمپرسور و ورودی به واحد مراقبت به آن می‌رسد. فیلتر واحد مراقبت جریان هوا از رطوبت، ذرات معلق، هرگونه گرد و غبار، مواد شیمیایی، گازها و انواع ناخالصی‌ها عاری می‌کند. در یک واحد کامل و پیشرفته مراقبت از هوا بیش از یک فیلتر وجود دارد. هنگام خرید واحد مراقبت هوای فشرده باید دو نکته مهم در انتخاب فیلتر را مدنظر قرار دهید.

یکی از آنها میزان فیلتراسیون مواد و دیگری جنس مخزن یا کاسه فیلتر است. فیلتراسیون به قدرت و میزان فیلتر کردن سایز مواد ناخالص موجود در هوا گفته می‌شود. این سایزها بین یک دهم میکرون متر تا ۴۰ میکرون متغیر است. هر چه که مقدار دقت فیلتراسیون بالاتر رود افت فشار آن بیشتر خواهد شد. در صورت کاهش بیش از اندازه فشار هوا، شبکه و جریان باد به تقویت فشار نیاز پیدا می‌کنند؛ برای همین حتماً باید به سایز و مدل فیلتر دقت کنید تا آن را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید.

روغن‌زن واحد مراقبت هوای فشرده

از دیگر اجزای اصلی واحد مراقبت هوای فشرده روغن زن است. روغن‌زن در برخی از محصولات وجود ندارد. روغن زن از لحاظ شکل ظاهری به مخزن فیلتر شباهت دارد؛ اما درون آن یک لوله روغن کش و یک گیج وجود دارد. میزان روغن و البته مایع روغن مخصوص در آن جای گرفته و باید با توجه به تنظیمات دستگاه این مایع در نوبت‌های معین و با توجه به نیاز به دستگاه تزریق شوند. میزان حجم و سرعت تزریق، ظرفیت مخزن و جنس کاسه از جمله فاکتورهای بسیار مهمی است که باید در انتخاب به آنها دقت کنید. روغن زن‌ها با توجه به مکانیزم پاشش به دو نوع معروف هستند. روغن زن مه، حجم بسیار بزرگی از ذرات روغن را در همان خروجی واحد مراقبت به سمت دستگاه پنوماتیک وارد می‌کند. این مدل تنها در یک عدد، روی خط و شبکه واحد مراقبت سوار شده است. برای پروژه‌های فشار قوی و کارگاهی معمولی استفاده می‌شود. نوع دوم روغن زن مه میکرو است که روغن را با پاشش ریزتر و حجم کمتر وارد جریان باد می‌کند. این واحد روغن زن در شبکه و اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرد که واحد مراقبت به بیش از یک عدد دستگاه روغن زن احتیاج دارد.

نوع روغن واحد مراقبت پنوماتیکی

در واحد مراقبت هوای فشرده نباید از هر نوع روغنی از جمله روغن‌هایی با ویسکوزیته و گرانروی بالا استفاده کرد؛ زیرا در این صورت این روغن‌ها حرکت پمپ و واحد روغن زن را کند و در راه شیر و سوزن گرفتگی ایجاد می‌کنند که باعث صدمه به واحد مراقبت می‌شود. استاندارد روغن مخصوص واحد هوای فشرده معروف به روغن ۱۰ است. برای موارد جایگزین هم می‌توان از روغن چرخ خیاطی استفاده نمود.

انواع واحد مراقبت هوای فشرده

واحد مراقبت هوای فشرده دارای انواع متفاوتی می‌باشد. تفاوت مدل‌ها و برندها بر اساس مشخصات فنی، حجم فیلتر، ظرفیت، فشارسنج و حجم مخزن روغن زن مشخص می‌شود. به طور کلی هر کدام از خریداران با توجه به نیاز فنی کارگاه آن را خریداری می‌کنند. واحدهای مراقبت در سه نوع واحد مراقبت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شده است.

اتوماتیک: واحد مراقبت اتوماتیک به این شکل است که تخلیه مخزن فیلتر و عبور جریان هوا به صورت خودکار صورت می‌گیرد. در این واحد مراقبت یک شیر دو طرفه و یک مکانیزم سنسور شناور تعبیه شده که در صورت افزایش ذرات و آلودگی در کاسه فیلتر، فشار زیاد به طور اتوماتیک مخزن را از هرگونه مواد آلوده‌ای تخلیه می‌کند. این سیستم و سنسور در مواقع اضطراری روغن را افزایش و یا کاهش می‌دهد. از این مدل برای مواقع تخلیه مکرر و خطوطی که دارای دستگاه‌های متعدد بادی هستند و یا دسترسی به واحد مراقبت آنها دشوار است استفاده می‌شود.

نیمه اتوماتیک: در این واحد، امکان تخلیه خودکار در صورت پر شدن مخزن فیلتر و افت فشار به صورت طبیعی امکان‌پذیر است. اما مکانیزم و ضامن رهاسازی آن در شرایط اضطراری باید به صورت دستی انجام شود. این مدل برای کارگاه‌های عمومی و بدون حساسیت خاص مناسب است.

دستی: در واحد مراقبت هوای فشرده دستی همانطور که از نامش پیداست دو روش تخلیه در افت فشار و یا فشار بالا به صورت دستی صورت می‌گیرد. تیپ دستی واحد مراقبت برای کارهای کوچک، تک ابزار بادی پروژه‌های ساده که هیچ گونه حساسیتی ندارند مناسب است.

سخن پایانی

در این مقاله تمامی اجزا، مزایا و کاربرد واحد مراقبت هوای فشرده را با یکدیگر بررسی کردیم. ابزارها بسیار پرکاربرد هستند و امروزه مورد توجه قرار گرفته‌اند. انتخاب هر مدل از واحد مراقبت هوا به نوع کاربری شما بستگی دارد و نمی‌توان از یک مدل برای تمام کارها استفاده کرد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در مجموعه پنو گستر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و بتوانید بهترین نوع واحد مراقبت پنوماتیک را برای سیستم خود انتخاب کنید.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “واحد مراقبت پنوماتیک هوای فشرده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *