فیلتر پنوماتیک

فروشنده: فروشگاه پنو گستر
موجود در انبار
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
بازگشت
فروشگاه پنو گستر
بازگشت
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
    این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر تامین و آماده پردازش می‌گردد و توسط پیک تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.

پرداخت امن
ضمانت اصالت کالا
حمل اکسپرس

توضیحات

فیلترهای پنوماتیک می‌توانند هوا را تا خلوص ۹۹.۸ درصد تصفیه نمایند. برای همین است که کاربرد آنها از یک رطوبت گیر پنوماتیک بسیار فراتر است. هنگام تولید هوای فشرده تمام آلاینده‌ها از جمله روغن‌ها و رطوبت‌ها ممکن است به سیستم وارد شوند و به آن آسیب برسانند. استفاده از فیلترهای هوای پنوماتیک به عنوان فیلتر پنوماتیک هوای فشرده یا خشک کن هوا بسیار حائز اهمیت است و می‌توانند تمامی آلودگی‌ها را در سطح میکرونی هم کنترل کند. بنابراین شما هوای فشرده پاکی را به سیستم خود وارد خواهید کرد. به طور خاص برای استفاده در جریان هوای فشرده طراحی شده‌اند.

این فیلترها برای حذف آلاینده‌ها از جریان مایع یا گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند آلاینده‌ها به ویژه ذرات جامد را از جریان سیال پاک کنند. آنها اغلب به صورت متوالی با فیلترهای ثانویه استفاده می‌شوند تا جایی که می‌توانند حتی کوچک‌ترین ذرات را هم به دام بیندازند. فیلترهای پنوماتیکی نیز با توجه به کاربری، انواع متفاوت دارند و یک واحد فیلتر پنوماتیک خود از اجزای مختلفی تشکیل شده است. درجه‌بندی فیلترها نیز به اندازه ذرات بستگی دارد. فیلترهایی که می‌توانند ذرات بین ۴۰ تا ۶۰ میکرون را حذف کنند برای کاربردهای صنعتی توصیه می‌‌شوند؛ اما فیلترهایی که ذرات بین ۵ تا ۲۵ میکرون را از بین می‌برند و به راحتی در بازار وجود دارند می‌توان برای بیشتر سیستم‌ها استفاده کرد.

اجزای فیلتر‌های پنوماتیکی

فیلترهای پنوماتیکی توسط تولید کنندگان متعددی به بازار عرضه شده است؛ اما اجزای کلی تشکیل دهنده این قطعات شامل بدنه، کاسه، دیسک چرخشی، صفحه بافل، عنصر فیلتر و پوشش مخروطی می‌باشد. هر کدام دارای وظیفه خاصی هستند.  اگر بخواهیم دقیق‌تر در مورد هر یک از این اجزا صحبت کنیم باید بگوییم که بدنه فیلتر پنوماتیک هوا از جنس آلومینیوم، ریخته‌گری روی و فولاد ضد زنگ است و این تنوع در فیلترهای هوایی باعث می‌شود تا این فیلترها را در طیف وسیع‌تری از کاربردها استفاده کنید. جزء دوم کاسه است. تمامی میعانات هوا درون این کاسه تجمع می‌یابند. به طور معمول کاسه‌ها از جنس پلی کربنات هستند و ضد زنگ می‌باشند.

برای فشارهای بالای ده و نیم بار یا دمای بالای ۵۰ درجه می‌توان از آنها استفاده کرد. جز بعدی دیسک چرخشی است. هوای فشرده‌ای که به درون کاسه فیلتر وارد می‌شود ابتدا با دیسک چرخشی برخورد می‌کند. این دیسک باعث می‌شود که هوا به صورت دایره‌ای در جریان باشد و این حرکت نیروی گریز از مرکز باعث می‌شود که میعانات از هوای فشرده جدا شوند و در کاسه وصل شونده بریزند. صفحه وافل نیز در پایین عنصر فیلتر قرار می‌گیرد و یک حالت آرام در پایین کاسه ایجاد می‌کند. از جمع شدن هوای در گردش میعانات جمع شده در کف کاسه جلوگیری می‌کند. فیلتر، ذرات و روغن را از هوای فشرده جدا می‌کند.

تمامی عناصر فیلتر معمولی در فیلترهای پنوماتیک از برنز و کاغذ رزینی متخلخل هستند. جزء بعدی پوشش مخروطی است. پوشش مخروطی اطراف ورودی عنصر فیلتر قرار می‌گیرد و از جریان مستقیم هوا از طریق فیلتر پنوماتیک جلوگیری می‌کند، بدون اینکه میعانات و ذرات بزرگ از آن خارج شود.

انواع فیلتر پنوماتیک

فیلتر پنوماتیک می‌تواند از خراب شدن زود هنگام ماشین آلات و سیلندرهای پنوماتیکی جلوگیری کند؛ بنابراین بسیار رایج هستند و در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله رایج‌ترین این فیلترها به جدا کننده‌های آب اشاره کرد. آب یا رطوبت به راحتی باعث آسیب اجزای پنوماتیک خواهند شد؛ برای همین جدا کننده‌های آب حائز اهمیت هستند. اگر آب به ابزاری مانند شیر قرقره یا سیلندر پنوماتیک راه پیدا کند قطعاً به آنها آسیب می‌رساند و باعث چسبیدن آنها یا حتی زنگ زدگی آنها خواهد شد. همگی این موارد باعث مختل شدن کار آنها خواهند شد. بنابراین با قرار دادن جدا کننده آب فیلتر پنوماتیک می‌توان مقدار زیادی از آب و آلاینده‌های موجود در آب را نیز حذف کرد.

فیلتر ذرات: ذراتی  مانند زباله و زنگ باعث سایش زودرس اجزای دستگاه پنوماتیک خواهند شد. ذرات اغلب از لوله‌کشی‌های قدیمی یا خشک کن‌ها تولید می‌شوند. این فیلترها دارای طرح چین‌دار هستند و باعث به دام انداختن ذرات کثیف و گرد و غبار خواهند شد. می‌توانند در سطح وسیعی تمامی این ذرات را حذف کنند.

ادغام: فیلتر پنوماتیک ادغام برای از بین بردن آب، روغن و زنگ از منبع هوا استفاده می‌شود. طراحی آنها با فیلترهای ذرات کمی متفاوت‌تر است و هوا از داخل عنصر فیلتر به بیرون جریان پیدا می‌کند. قبل از تخلیه هوا، از طریق یک عنصر فیلتر حرکت می‌کند و تمامی ذرات جامد و مایع به صورت قطره‌ای به دام می‌افتند.

فیلترهای جذب: فیلتر جذب فرایندی است که در آن از یک فیلتر جامد برای حذف یک سیال محلول از جریان هوای فشرده استفاده میشود. در اصطلاح فیلتر جذب زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که برخلاف جذب شدن، ماده‌ به یک سطح متصل شود. فیلترها اغلب برای تهیه کردن هوای تنفسی و کاربردهای غذا و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع فیلتر پنوماتیکی بر اساس حذف ذرات آلاینده

فیلتر پنوماتیک بر اساس میزان حذف ذرات آلاینده نیز به انواع مختلفی تشکیل می‌شوند. انواع اولیه و ثانویه، فیلترهای اولیه معمولاً می‌توانند ذرات کوچکی که ۵ میکرومتر اندازه دارند را حذف کنند. این فیلترها از دستگاه‌های پنوماتیکی در برابر آسیب‌هایی که توسط این آلاینده‌ها ایجاد می‌شوند حفاظت می‌کنند. آلاینده‌ها شامل ذرات روان کننده خارج شده توسط کمپرسور، ذرات خاک، قطرات کوچک آب یا ذرات معلق در هوا هستند.

ثانویه: فیلترهای ثانویه برای کاربردهای مختلف مناسبند و می‌توانند ذرات کوچک به اندازه ۵۰ میکرومتر را از بین ببرند. این فیلترهای ثانویه می‌توانند انواع بخار، رطوبت، روغن و ذرات ریز را از جریان هوا حذف نمایند.

کاربرد اصلی فیلترهای پنوماتیک

فیلتر پنوماتیک دارای کاربردهای زیادی است و استفاده از آنها از خرابی زودرس ماشین آلات پنوماتیکی جلوگیری می‌کند. باعث حذف آب مضر یا آلاینده‌ها از جریان هوای فشرده می‌شود. می‌توانند تمام ناخالصی‌ها، گرد و غبار و ذرات موجود در هوای خروجی کمپرسورها را حذف کنند. همچنین تمام آلودگی‌ها را از جریان هوای فشرده خارج می‌کنند.

سخن آخر

این فیلترها با بهترین کیفیت و معقول‌ترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. قطعاً استفاده از آنها در انواع سیستم‌های پنوماتیکی حائز اهمیت و ضروری است. شما می‌توانید به کمک این فیلترهای پنوماتیکی هوای خالص داشته باشید و تا ۹۹.۸ تصفیه هوا انجام دهید. اگر درباره نصب، نگهداری از این فیلترها و یا خرید آنها سوال به خصوصی دارید می‌توانید با مشاورین ما در مجموعه پنو گستر در تماس باشید.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “فیلتر پنوماتیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *