شیر کنترل جهت پنوماتیک شیر دستی 1/4*5/2

فروشنده: فروشگاه پنو گستر
موجود در انبار
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
بازگشت
فروشگاه پنو گستر
بازگشت
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
    این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر تامین و آماده پردازش می‌گردد و توسط پیک تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.

۴۷۰,۰۰۰ تومان

پرداخت امن
ضمانت اصالت کالا
حمل اکسپرس

توضیحات

شیرهای پنوماتیکی، واحد کنترل کننده سیستم‌های پنوماتیک به شمار می‌روند و برای کنترل سرعت دبی و فشار عبوری بسیار مناسبند. انتقال قدرت در این سیستم‌ها با هوای فشرده انجام می‌شود. از این رو شیرهای پنوماتیکی با وارد کردن نیرو، توانایی کنترل مسیر هوا و قطع و وصل‌ها را بر عهده دارند. در دسته‌بندی کلی دو نوع شیر پنوماتیک تولید می‌شود و تفاوت آنها در کنترل هوا و یا سیال است. اگر بخواهیم ساده‌تر در مورد آنها صحبت کنیم در نوع اول آنچه که کنترل می‌شود هواست و الزاماً سیستم کنترل این شیرها با هوا نیست. اما در نوع دوم سیال‌ها و چیزهایی غیر از هوا کنترل می‌شوند، به عنوان مثال آب یا روغن. این سیستم‌های کنترل کننده به صورت پنوماتیکی هستند. معمولاً شیرهای گروه دوم شیرهای محرک پنوماتیک نامیده می‌شوند که در صورت انتخاب نادرست مطابق برنامه عمل نمی‌کنند و ممکن است انتظار شما را برآورده نکنند.

ویژگی‌های شیر کنترل جهت پنوماتیک

شیر کنترل جهت پنوماتیک با باز یا بسته کردن پورت‌ها و دهانه خروجی می‌توانند دبی را کنترل کند. به طور کلی این شیرها به دو دسته شیرهای قطع و وصل جریان و یک سو کننده جریان تقسیم شده‌اند و قسمت‌های مختلفی دارند. از جمله بخش‌های تشکیل دهنده این شیرها می‌توان به عناصر سیگنال دهنده، عناصر پردازنده و عناصر کنترل کننده اشاره کرد. همانطور که از نام این شیرها مشخص است وظیفه قطع و وصل جریان را بر عهده دارد و شیرهای یکسو کننده جریان را در یک جهت عبور می‌دهند و از جهت دیگر این اجازه را نمی‌دهند. شیر کنترل جهت پنوماتیک با ایجاد گلویی در یک جهت خاص در سیستم می‌تواند مسیر عبور هوا را محدود نماید. طراحی این شیرها طوری است که بر روی سیلندر یا در نقاط مختلف سیستم قابل نصب هستند و تعداد پورت‌های مختلفی دارند.

کاربرد شیرهای پنوماتیکی کنترل جهت

شیرهای پنوماتیکی دارای دو کاربرد مجزا هستند. در کاربرد اولیه این شیرها برای کنترل یا تعدیل جریان هوا استفاده می‌شوند. شیرهای کنترل جهت برای کنترل هوا و یا گاز هستند و به صورت خودکار تنظیمات را انجام می‌دهند. عامل اصلی فعال‌سازی که باعث می‌شود شیر پنوماتیک باز یا بسته شود ممکن است دستی و یا الکتریکی باشد. در واقع هوا و یا گاز تحت فشار که توسط شیر کنترل انجام می‌شوند از طریق پرس‌های شیر در سیستم پنوماتیک جریان پیدا می‌کنند.

در کاربرد دوم آن، هوا به عنوان مکانیزم کنترلی روی دریچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما چیزی که از طریق دریچه‌های آن جریان پیدا می‌کند آب روغن و یا مایعات دیگر است. شیر پنوماتیک سیالات برای کنترل جریان در یک شیر اتوماتیک عمل می‌کنند اما ماده‌ای که کنترل می‌شود هوا نیست. هوا به عنوان رسانه کنترل عمل و از طریق یک محرک پنوماتیکی به بازی و بسته شدن شیر کمک می‌کند.

انواع شیر کنترل جهت پنوماتیک

شیر کنترل جهت پنوماتیک، جهت جریان هوا را کنترل و یا آن را مهار می‌کند. این شیرها دسته بزرگی از شیرهای پنوماتیکی را تشکیل می‌دهند که انواع مختلفی دارند و می‌توان به روش‌های مختلفی در یک سیستم هیدرولیک از آنها استفاده کرد. شیرهای پنوماتیک دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه انواع شیرهای کنترل جهت هستند.

دو طرفه: شیرهای پنوماتیک دو طرفه در دو جهت هوا را عبور می‌دهند و این کار از طریق دو دریچه باز یا بسته صورت می‌گیرد. اگر دریچه‌های سوپاپ بسته باشد هوا از شیر عبور نمی‌کند.

سه طرفه: شیر کنترل جهت پنوماتیک سه طرفه دارای ۳ درگاه هست که هر کدام از آنها وظایفی بر عهده دارند. اولین پورت برای اتصال شیر به یک محرک استفاده می‌شود. دومین برای اینکه به جریان هوا متصل شود و پورت سوم به عنوان خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که درگاه اول و دوم باز و درگاه سوم بسته باشد هوا از طریق دریچه به سمت دستگاه به حرکت در می‌آید. پنوماتیک کنترل جهت سه طرفه اغلب به محرک‌ها در سیلندرها متصل می‌شوند.

چهارطرفه: پنوماتیک کنترل جهت چهار طرفه دارای ۴ درگاه مجزا هستند. دو پورت آنها به محرک‌ها، یکی به هوای تحت فشار و دیگری به عنوان مسیر خروجی شناخته می‌شود.

سخن پایانی

شیر برقی پنوماتیک کنترل جهت مانند دیگر قطعات از مهمترین بخش‌های سیستم پنوماتیک محسوب می‌شود. برای خرید و اطلاع دقیق از قیمت هر کدام از شیرها می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. استفاده از شیرهای پنوماتیکی در صنعت بسیار رایج است. ما در این مطلب در مورد رایج‌ترین این شیرها صحبت کردیم.

1 دیدگاه برای شیر کنترل جهت پنوماتیک شیر دستی 1/4*5/2

  1. کیارش پاسخ

    ۵/۳موجود دارید

    • امیرعباس ناظمی ابیانه پاسخ

      سلام وقت به خیر بله موجود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *