شیر برقی تایمر دار

(دیدگاه کاربر 1)
فروشنده: فروشگاه پنو گستر
موجود در انبار
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
بازگشت
فروشگاه پنو گستر
بازگشت
  • ارسال توسط تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر
    این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر تامین و آماده پردازش می‌گردد و توسط پیک تجهیزات پنوماتیک پنو گستر | پنوگستر در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.

۶۹۰,۰۰۰ تومان

پرداخت امن
ضمانت اصالت کالا
حمل اکسپرس

توضیحات

شیر برقی تایمر دار که به آن اتودرین هم گفته می‌شود جزء شیرهای برقی است که در صنایع کمپرسور سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تخلیه آب اضافه جمع شده در کف کمپرسور تولید شده است. شیرها توسط یک تایمر مخصوص که بر روی بوبین آن قرار گرفته است عمل می‌کند. کارایی این شیرها با شیرهای برقی آبیاری کاملاً اشتباه گرفته می‌شود. تفاوت این شیر تایمر دار و شیرهای آبیاری این است که شیر آبیاری به صورت مولتی هستند؛ یعنی توسط آنها تایم‌بندی را در طول هفته در ۲۴ ساعت شبانه روز و به صورت دلخواه می‌توان تنظیم کرد. اما در شیرهای اتودرین تایمر در دو حالت قابل تنظیم قرار دارد.

نوع برقی معمولاً در صنایع استفاده می‌شود و زمانی که هوا را از محیط به درون خود می‌کشند آن را فشرده و سپس برای سیستم پنوماتیک آماده می‌کنند. شیر‌های برقی برای برخی از صنایع بسیار کاربردی هستند که ما در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. شما برای خرید مستقیم این محصول می‌توانید به صورت آنلاین هم اقدام کنید.

مشخصات شیر برقی تایمر دار

شیرهای برقی همانطور که اشاره کردیم برای تخلیه آب کثیف در کف کمپرسور استفاده می‌شوند. گاهی این آب‌های کثیف در کف کمپرسور جمع می‌شوند و اگر آنها را خالی نکنید باعث می‌شوند به کمپرسور و مابقی قطعات آسیب وارد شود. شیر برقی تایمر دار در قسمت زیرین کمپرسور قرار می‌گیرد و به صورت اتوماتیک تمامی کثیفی‌ها را تخلیه می‌کند. از اجزای این شیر برقی باید بگوییم که مانند دیگر شیرهای برقی از چندین قطعه تشکیل شده است. اولین قطعه، بدنه اصلی است که به حالت استوانه‌ای می‌باشد. دارای دو رزوه است که در ابتدا و انتهای آن قرار گرفته‌اند و دیگر قطعات بر روی آن بسته می‌شوند.

جزء دوم شیر برقی پنوماتیک تایمر دار بوبین است که مهمترین قطعه در این شیر محسوب می‌شود. ولتاژ آنها ۲۲۰ ولت سوکت خور است. تایمر از دیگر قطعات مهم در این شیرها محسوب می‌شود که توسط آن می‌توانید تایم‌بندی مناسب داشته باشید. اتودرین‌ها دارای انواع مختلفی هستند و عموماً برای تخلیه آب و سایر زباله‌ها از کمپرسورها استفاده می‌شوند. شیرهای تایمر دار به صورت دستی نیمه اتوماتیک و با نرخ تخلیه متفاوت در بازار موجود هستند.

ویژگی‌های اتودرین زمان‌دار

شیر برقی تایمر دار از انواع شیرهای الکترومکانیکی هستند که برای کنترل جریان مایع و گاز هم استفاده می‌شوند و انواع متفاوتی دارند. از شیرهای برق در تنظیمات صنعتی از جمله کنترل روشن و خاموش کردن، حلقه‌های کنترل، کارخانه سیستم‌های کنترل، فرایند و برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود. شیرهای برقی دارای یک بدنه فلزی و یک سیم پیچ می‌باشند. زمانی که سیم پیچ برانگیخته می‌شود باعث ایجاد میدان مغناطیسی خواهد شد. این میدان نحوه عبور انرژی از شیر را تغییر می‌دهد.

مدل‌های تخلیه خودکار شبیه به کنتاکتورهایی هستند که برای کار کردن به جریان الکتریکی احتیاج دارند. دارای یک تایمر هستند که می‌توان مدت زمان تغذیه را کنترل کرد و در بسیاری از موقعیت‌های مختلف حائز اهمیت است. انواع مختلفی از این شیرهای الکتریکی وجود دارند که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. این شیرها در سیستم‌های گاز یا جریان آب و در سیستم‌های لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیر برقی تایمر دار دستی

مخزن کمپرسور هوا به سیستم دیرین دستی مجهز می‌باشد. دیرین دستی همان منبع کمپرسور باد است که در پایین‌ترین نقطه مخزن قرار گرفته است. اگر تا به حال مخزن پمپ باد درین را دیده باشید قطعاً می‌دانید که باید پمپ را برگردانید و شیر موجود در زیر مخزن را به صورت دستی باز کنید. موقعیت شیر درین دستی تقریباً غیر قابل دسترس است و حتماً باید آن را باز کنید. سپس در اثر نیروی جاذبه تمامی آب و زباله‌ها از آن خارج می‌شوند. در اثر فعالیت کمپرسور هوا، در مقصد فشار ایجاد می‌شود و تمامی مواد اضافه به سمت پایین حرکت و خارج می‌شوند.

شیر برقی تایمر دار اتوماتیک

درین کمپرسور باد به دو بخش تبدیل می‌شود که به تایمر متصل است و برای کمپرسور باد استفاده می‌شود. با تایمر می‌توان دفعات انجام عملیات تخلیه را تنظیم کرد. در مدل دستی شما باید به صورت دستی هر چند وقت یکبار شیر را باز می‌کردید تا عملیات انجام شود؛ اما در این نوع شیرها همزمان با هر تایمی شیر اتودرین باز می‌شود و تمامی آب‌های اضافه خارج می‌شوند. شیر تخلیه نقش حیاتی در کمپرسور دارد و توان لازم برای آن ۱۲۰ وات است. می‌توانید اتودرین را با استفاده از سیم به سیستم‌های کنترل متصل کنید تا فعالیت درین به صورت خودکار انجام شود.

نحوه نصب اتودرین

در مورد نصب و راه‌اندازی شیر برقی تایمر دار باید بگوییم که بسیار ساده‌اند. شیر اتودرین دستی را ابتدا باید باز کنید و اتودرین خودکار را در جای مناسب قرار دهید. اگر خروجی شیر شما نشتی دارد ابتدا باید با واشر نشتی را برطرف کنید و سپس دوباره شیر در محل قرار دهید. قبل از تعویض درین دستی یا درین اتومات حتماً مطمئن باشید که مخزن خالی باشد. تایمر موجود در این شیرها باید کالیبره شود. این کار باید طبق دستورالعمل سازنده عمل شود. تنظیم زمان اتودرین نیز ساده است. می‌توانید با استفاده از نشانگری که بر روی تایمر وجود دارد به راحتی روز، ساعت و دقیقه را تنظیم نمایید. بعد از انجام این عملیات می‌توانید عملیات را استارت کنید. اگر کمپرسور باد بیشتر ساعات روز در حال فعالیت باشد حداقل باید تایمر را در برای دوبار در روز تنظیم کنید. مدت زمان عملیات و بازه‌ای که می‌خواهید به دستگاه استراحت بدهید را نیز در نظر بگیرید.

اتو درین مه پاش

شیر برقی تایمر دار مه‌پاش برای مه‌پاشی و یا به عبارتی آبیاری استفاده می‌شود. این شیرهای برقی قابل اتصال به انواع مه‌پاش هستند. در نوع تک نازل و ۴ نازلند و دارای انواع دریپر آبیاری قطره‌ای هستند. استفاده از آن بسیار ساده است و نیازی به دانش تاسیساتی نخواهید داشت. دارای ورودی و خروجی هستند که به شلنگ کولر و شلنگ پنومات متصل می‌شوند. از یک آداپتور و حافظه داخلی تشکیل شده که در زمان قطع برق همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. استفاده از این محصول در آبیاری بسیار حائز اهمیت است و می‌توان آن را به بسته‌های مه‌پاش و آبیاری ایرانی و خارجی نصب کرد.

در سیستم‌های مه‌پاش زمانی از شیر برقی تایمر دار استفاده می‌شود که بخواهید فیلتر ورودی، یک شیر آب ورودی و تایمر زمانبندی ثانی داشته باشید. مثلاً اگر از یک شیر آب ورودی استفاده نمایید و تابلوی فرمان شما به عنوان نمونه ۲۰ ثانیه خاموش و ۳۰ ثانیه روشن را نشان می‌دهد این معنی است که در این حالت آب ورودی دائماً به سیستم متصل است و باعث چکه در نازل‌های مه‌پاش می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این چکه کردن بهتر است از برقی استفاده کنید.

سخن پایانی

استفاده شیر برقی تایمر دار مناسب در کمپرسور باعث می‌شود که طول عمر آن افزایش پیدا کند. علاوه بر این درین منظم تجهیزات باعث می‌شود نگهداری از آنها به بهترین نحو صورت بگیرد و شما بتوانید با خیال راحت برای سالیان سال از تجهیزات خود استفاده کنید. شما با مراجعه به مجموعه پنو گستر شیر کمپرسور را به صورت دستی و اتومات تهیه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

1 دیدگاه برای شیر برقی تایمر دار

  1. محمدزاده پاسخ

    سلام عرض ادب
    شیر برقی برای کمپرسو تهیه کردم بسیار با کیفیت و کارامد

    • امیرعباس ناظمی ابیانه پاسخ

      ممنون از اعتماد شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *